Monday 2 May 2011

bile orang cakap saye itam

heya peeps.

haa orang cakap aku itam. kejam. kejam. tapi aku bukan itam. denial. haha. eh. ingat orang itam ni tak ade faedah ke. korang salah silap dan menyilapkan. hah! meh sini bukak mate korang. bagi sedor siket faedah orang itam.

1. orang itam gigi putih. percayelah. 10 orang itam aku jumpe. 10 tu jugak lah gigi putih nak mampus. naseb baik itam. kalau tak mesti diorg jadi model iklan ubat gigi. alarh klu iklan tu yg berlakon orang putih. sumer tu fotoshop jek. bukan betol.

2. orang itam hati putih. haa betol taw. orang itam semua baik hati. orang putih. hurm. tak tahu aku.

3. orang itam kulit halus mulus. betol aku cakap. korang cube pegang orang kulit itam punye kulit. halus kau taw. biase orang kulit putih mesti ade jeragat. atau orang putih kate. freckle.

haa 3 yang kat atas tu aku buat sendiri. ni yang aku google. tgk puas aku google tak ade pon kelebihan orang kulit putih. more info klik jelah kat sini.

  1. Orang berkulit gelap lebih sukar untuk mengalami barah kulit berbanding orang berkulit cerah akibat sinaran ultra ungu matahari. Kulit gelap lebih tahan lama disinari suria. (Ini fakta)
  2. Orang berkulit gelap lebih lasak berbanding orang berkulit cerah. Orang berkulit gelap tidak kisah bekerja di bawah panas matahari terik. Contohnya orang-orang di Afrika Selatan.
  3. Orang berkulit gelap mungkin tidak perlu membeli krim penggelap kulit untuk maintain. Hehe.. Ada ke krim untuk menggelapkan kulit?
  4. Orang berkulit gelap mempunyai ketenangan jiwa tersendiri apabila berjalan dalam cuaca panas. Mereka tidak perlu risau warna kulit mereka akan berubah apabila terlalu lama di bawah matahari.
  5. Ramai penyanyi yang berkulit gelap mempunyai suara yang unik. Contohnya, Akon, Fantasia Barrino, Beyonce dan di Malaysia kita ada Ning Baizura.



so orang yang kulitnye putih sangat tu. aku banyak kelebihan. kau ade. kau ade. haha. dah la. tak semua orang kulit putih cantik pon. kalau gigi jongang mate tak ade biji mate. x cantik jugak. orang kulit itam cantik jek kalau macam tu. haha. so jangan ingat kulit kau putih kau bagus. kau paham ke tidak~~




haa tgk cantik ape.




haa tgk kaye ape.




haa cantik jugak ape. sampah.





footnote: biar la aku itam ke ape ke. ade aku kacau kau. ade. ade.