Tuesday 15 November 2011

macam ni ke orang kite

salam.

malam yang mengecewekan. adekah ini orang kite. maksud aku bangse aku.

aku duduk kedai makan tu sebab nak study. tapi sumpah macam macam bende aku nampak sampai ilmu pon segan silu nak masuk.

1.pasangan buat 'ringan-ringan'. helo brader dan sista weh. get a room. tu nasihat mat salleh. tapi ni nasihat aku. get a permission. bukan dari mak bapak korang tapi dari tuhan. macam ni ke orang kite.

2. bile kerje tak semenggah. paham tak term ' tak semenggah'? google sendiri tak pon tanye mak ayah korg ni bahase org tue. helo brader waiter. aku customer ko kot. tgh nak blajar gak pon. egt aku pegi kedai kau memalam bute sbb nak dgr ko tarik kerusi macam tarik anak gajah ke. weh kerusi tu cube ko angkat. bukan berat pon la. yang paling sedih bile ditegur makin dibuat. ko kene egt brader aku makan situ aku bayar kot service tax. bukan aku suruh ko nyanyi untuk aku sambil aku mkn pon. aku cume mntak tolong angkt kerusi tu instead of tarik. weh seriau telinge aku dengar. macam ni ke orang kite

3. lagi satu. ape masalah kalau aku datang belajar dekat kedai makan. aku bukan kacau org yang ko nak tgk aku semacam macam aku tgh gigit jari kaki apsal. aku dtg belajar kalau xnak puji. pegi blah pegi tempat lain. takpon lagi senang jangan menyibuk. aku bukan kaji pasal kau pon. tengok orang study pon pelik tapi bile tgk org buat 'ringan-ringan' ko sengih sengih pulak. macam ni ke org kite.

macam ni kan orang kite. memang sumpah maju negare terchenta ni kalu semue orang macam tu. aku tak kate aku bagus. tak bukan niat aku. tapi common sense yang tersangat lah common tu kalau tak ade dalam diri ape lagi yang kau ade. setakat roh yang tuhan bagi pinjam tu jelah kau ade kan. macam ni lah orang kite. aku kecewe. aku kesian. aku sedar.









footnote: kalau ade yang bace ni jgn terguris tapi kalau terase mungkin kite patut same same berubah. cubelah.