Thursday 1 December 2011

memujuk

salam

aku nak memujuk. nak buat depan depan memang taklah.


aku ade kawan yang tengah sunyi rase sunyi. aku ade kawan yang tengah bosan tak tahu hale tuju. aku ade kawan yang sentiase kecewe dengan dirinye.
so untuk diorang aku nak cube memujuk

wherever you are whenever you are. be strong. jangan hanye cakap dekat mulut. jangan habeskan mase dok pegi psiko diri sendiri untuk kuat. tapi usehe. usehe untuk kuat. jangan dok ratap naseb diri buat muke sedey memanjang. tapi bagi muke gembire. senyum senyum sampai orang dekat luar tak dapat suspek barang satu habuk pon masalah yang ade. jangan cube nak cover masalah yang ade. tapi selesaikan. dapat masalah kalau serabut, rilek dulu kejap. tangguh dulu risau tu. tido dulu. sembahyang dulu ape saje yang bag tenang. lepas tu pikey. macam mane nak selesaikan.

orang luar nampak muke. kalau ade masalah bukan kene hipokrit buat muke happy manjang. no. tapi muke tenang. tenang satu ekspresi yang lahir dari dalam. make. buat muke tenang eventually hati pon tenang. haha. ni jek aku mampu pujuk. ni pon aku kire anggap pujuk diri jugak





*kat sini sepatutnye nak letak gmbr friends yg cliched gitu. tapi saye geli haha*





footnote: i'm sorry. aku taw xde rupe memujuk. but hey this is my style. haha