Monday 25 June 2012

puisi untuk diriku.

salam

aku sedang diuji. oh tidak mungkin ini satu balasan. aku tidak pasti. tapi yang aku pasti jike ia satu ujian aku sedie terime dengan hati yang redha. kalau ini satu balasan aku sedia insafi dengan sepenuh hati. bagi orang yang minat puisi. ape kate kite cube bace puisi ni. tersangat la sesuai dengan situasi aku sekarang.

Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
Kulari ke pantai kemudian teriakku
Sepi...sepi..dan sendiri aku benci 
Bikin bingar...aku mau di pasar 
Bosan aku dengan penat 
Dan enyah saja kau pekat 
Seperti berjelaga jika kusendiri... 


Pecahkan saja gelasnya biar ramai... 
Biar mengaduh sampai gaduh... 
ada malaikat menyulam 
Jarring laba laba belang 
di tembok Keraton putih 
Kenapa tak goyangkan saja... 
Loncengnya... 
Biar terdera 
Atau aku harus lari ke hutan
baru ke pantai...

No comments: