Wednesday 1 July 2009

diskriminasi di tanah sendiri...

ASSALAMUALAIKUM...

maaf kalau apa yang bakal saya katakan ini merupakan satu tuduhan tidak berasas

kenapa tajuk untuk post ini ialah diskriminasi di tanah sendiri?

satu informasi berguna telah saya perolehi dari sumber yang saya secara peribadi boleh dipercayai...

fakta mengatakan bagi bakal-bakal peguam... mereka akan ditindas kerana ada sesetangah pihak yang menganggap orang melayu semua pemalas...

dimana sewaktu chambering... mereka akan dicop tidak dapat memberi komitmen yang sepenuhnya...

ya saya tahu akan ada pihak yang marah dengan realiti yang baru saya dedahkan ini... tetapi inilah yang berlaku dalam dunia perguaman yang sebenar...

secara luaran kita melihat jarang ada orang melayu yang kita kenali melalui media massa terkenal sebagai peguam...

ini kerana mereka telah diberi kan satu perspektif negatif yang membuatkan bangsa melayu nampak hina dimata mereka...

saya sangat bersetuu dengan peribahasa "kerana nila setitik rosak susu sebelanga"

oleh kerana segelintir bangsa melayu yang berkelakuan seperti yang mereka sangkakan.. semua orang melayu yang tidak berkelakuan sedemikian juga dicop dengan perspektif yang sama...

maka marilah kita pertingkatkan kauliti orang melayu bersama-sama agar imej kita dapat diperbaiki justeru dapat menaikkan bangsa melayu ke tahap yang kebih tinggi...

p/s: saya bukan racicst.. tapi saya hanya orang melayu yang tidak tahan melihat orang sebangsa diperlakukan sedemikian...

wassalam

No comments: