Wednesday 29 February 2012

sesi refleksi diri.

salam

sekarang ni terus terang aku tengah panas hati dgn ade-lah-orang-itu. panas punye panas punye hati. aku pun tibetibe dapat satu buah pikiran. kalau orang marah kat aku adekah mereke akan cakap ape yang aku cakap ni. yes. kite selalu marah kat orang hari hari marah kat orang in fact aku marah kat orang bermule 7.45 pagi lg. haha. besela pepagi kan jam atas jln abeh sumer org aku ckp bodoh. bile pikey blik aku lah yang bodoh sbb ckp org bodoh. tak ape yang penting mase marah tu puas hati.

ehem, berbalik pade isu yang dibincang kan. anda anda pernah terfikir tak apabile anda marah seseorang itu mungkin ade lagi orang lain yang sedang marah terhadap anda. bile bace ni mesti ramai akan pikey dlm hati. 'ade ke ek? rase mcm xde?' sori ye saye dgn yakin dan pasti cakap ade. bukan saye ckp ni nak suruh anda anda semue esok pagi tros pegi tanye sorang sorang. no. tapi realization tu.

jadi macam ni la. kepade orang yang sedang nak marah. fine marahla puas puas marahla maki hamun ape bagai kalau rase diri tu tak boley bersabar lepas lah marah tu kt mane mane pun fesbuk ke, twitter ke. anta msg ke tepon ke face2face ke. whatever pon asalkan orang yang kite mrh tu taw. sbb kalau dy xtaw itu dah jadi mengumpat.

dan pade orang yang dah terang lagi bersuluh salah. tolonglah tolongla sesangat ye buang ego x membawak faedah anda tu untuk mengaku kesalahan sendiri. sebab dengan mengaku dan meminta maaf anda merendahkan ego tapi meninggikan harge diri.

secare jujurnye saye sedang memikul satu tangguawab yang berat bagi saye. apabile saye memarahi ade-la-org-itu saye terfikir aku mengutuk org yang tidak menjalankan tanggungawab dy dgn btol tapi aku? adekah aku mampu menjalankan tanggungjawab aku pule? ya tuhan permudahkanla segalanya.


footnote: aku maseh tak puas hati dgn itu t-shirt. kenape mesti letak lambang toilet. hurm

No comments: