Tuesday, 24 May 2011

ape aku jawab bile anak aku dah tanye.

heyo peeps.

mak aih. panjangnye tajuk. so?

*situasi lagi ntah berape taun. aku pon x taw. tanye aku buat ape.*

anak aku tanye dekat aku. "ibu. hostel ibu dulu cmne citerla."

aku pon citerla.

1. alah farah hostel ibu cantik. cat dinding memang tak pernah tanggal. paip memang x pernah bocor. banyak kucing. siling selalu jatuh macam salji.

2. shila warden hostel ibu baik. x pernah marah ibu suruh ibu balik bilik tukar baju. kalau yang perempuan x pernah pon cubit pehe ibu kalau ibu pakai seluar jeans. eh. memang x pernah la. ibu shukew.

3. puteri, stor hostel ibu wangi jek. kalah bau sabun downy. x pernah ade kucing melepaskan hajat dekat situ. x pernahla. eh. eh. bukan berak. melepaskan hajat la sayang. x elok gune bahase macam tu.

4. syasya bilik ibu memang best sebab ade speaker besar gajah tengah bunting bebetol depan pintu bilik. eh. ibu memang tak kesah kalau ade orang yang x reti tutup microphone lepas gune sampai ibu dengar semuenye. ibu memang suke cari maklumat lebih. nanti syasya pon macam tu ye sayang.

5. karina ibu memang tak pernah kene kunci dari luar sebab ibu selalu kene pergi perhimpunan. mestilah kene pergi. kan tanggungjawab ibu pergi perhimpunan dengar pengarah ucap tahniah. timbalan pengarah ucap tahniah. ketua warden memberi nasihat. ibu selalu dengar semue tu.

6. salina toilet hostel ibu selalu memang bersih. sampai ibu x pernah kene basuh toilet setiap minggu bile sampai turn. nak basuh macam mane. dah memang bersih pon. ibu gune jek dengan gembire. kucing pon x pernah melepaskan hajat dalam toilet tu. eh. kan dah kate bukan berak. melepaskan hajat. faham. x elok gune bahase macam tu.

7. tasya x pernah lah hostel ibu ade budak buat perkare x senonoh depan astaka tempat orang ramai parking kerete tu. mane pernah. memang x pernah ade taw.

8. adira mase ibu duduk hostel. internet. mak aih. memang laju. seronok jek ibu melayari laman web pelajaran. x pernah kene block. x pernah pon google chrome. alah adira x tahu. tu sumer mase ibu mude2 dulu. haa x pernah pon google chrome tu ooops sane ooops sini. ish x pernah jumpelah ibu.

9. insyirah, kafe hostel ibu. haish x payah cakaplah. memang tak pernah tutup. setiap kali ibu lapar pasti kafe dapat diharapkan dengan sebaiknye. xpayah risau kafe tutup ke tak sebab selalu sangat bukak. sedap dan murah lagi.

10. amy, pintu bilik ibu dekat hostel dulu pon x pernah lah sampai ibu terkunci dalam bilik sendri. mane pernah. ibu kadang2 memang saje main kunci dengan roomate ibu. sape roomate ibu? alah kenalkan aunty tu yang datang hari tu. haa. yang tu la. jgn lupe dy. nanti duit raye dapat siket. cakap jek dy cantik setiap kali jumpe. senang ibu nak bukak akaun nuri.

haa nila yang aku citer dekat anak aku nanti. beserlah mak beser citer yang elok jek. yang x elok dy simpan dalam ati. bagi anak rase sendiri. ape pon. sedey jugak nak tgglkan hostel ni. macam mane pon 2 tahun jugak berkhidmat dekat aku kan. takpe. nanti kalau aku rindu. aku datang lah sini basuh baju ke ape ke. haha.




haa ni la. kalau laki aku kacak mungkin dapat anak macam ni.




footnote: aku memang sah x boleh ade anak sampai sepuluh. nak pikey name saje dah susah. nnti takut ade yg terulang. haha. sekian.

1 comment:

Azira Hafiza said...

tambah la lagi sorang Pejun. Cukup buat team bola sepak wanita Malaysia. Jyeahh! Hahaha.