Friday 20 May 2011

eh. eh. aku prejudis ke?

salam semua.

aku ni selalu x bernasib baik bile kene bab beratur menunggu something ni. tak kesahlah beratur kat mane pon. sebab aku selalu stuck belakang orang cantik. kalau sape rajin bace blog aku ni. aku ade gaye macam alaala menyampah dengan orang cantik. aku x jeles ok. ok. hurm. adelah jeles jugak. haha. ok serius. aku memang prejudis dengan orang cantik. haa. amek kau aku jujur ni. sat g. ratu cantik malaysia saman aku. eh tak ape. bese ratu cantik malaysia x cantik sangat. haha.

ok berbalik pasal beratur tadi. biase orang cantik nilah kan. yang aku tengok selalu dapat layanan baik. macam aku ni pelanggan setie mcd. make aku selalu beratur nak bli makanan dekat mcd. so aku selalu tgk kalau orang cantik diorg layan huish macam puteri. serius tak tipu. lepas orang cantik tu mesti aku. senyum lebar yang cashier tu bagi dekat orang cntik tu terus pudar. haa lepas tu orang cantik ade satu perangai yang suke tukar order depan kaunter. dan seperti biase aku yang kene menyaksikanye dengan penuh kesabaran. kalau dah name tgh lunch hour dekat mcd tu. ko cepat siket bley tak? ni depan kaunter tu jugak lah kejap ko nak tu. eh. eh. tukar pulak. pastu mase tu jugak ko nak risau jd gemuk. lastlast ko order bubur jek. kalau macam tu baik ko g pasar beli carrot 2 kilo haa makan bagi perabih. sah xkan gemuk. tapi still cahier layan terbaik punye. bile aku punye turn. sepantas kilat aku cakap order sebab taknak bagi orang blakang tggu lame pon still dapat layanan macam haram jugak. siap salah bagi order lagi. yang orang cantik tadi kemain banyak kali tukar order tu pon ko bagi order elok jek. kecewe.

lepas tu. kalau ko pergi fotostate. alah name pon student. sekali fotostate macam nak buat buku lapanbelas jilid. macam biase nak bayar kene beratur. dan entah ape nasib aku selalu dapat belakang orang cantik. elok dengan orang cantik tu abang tu duk sengih sengih sebut harge siap gurau sende siap kalau ade lebih 5 sen bagi murah lagi. bile turn aku harge RM5.45.3 pun xnak bagi murah. lepas tu fotostate pon selekeh jek. kecewe.

haa kalau ko duit tengah banyak dan rase nak membazir duit beli makanan kurang sehat mane kau pergi. mestilah pasaraye terdekat. bile mase nak bayar tu macam biase aku stuck lagi dengan orang cantik. tapi bese aku stuck blakang orang beli barang sampai tige troli padahal aku beli cocopie sepeket jek. haa x kesahla. orang tu pon selalu cantik jugak. aku tak paham dengan orang cantik ni, agaknye diorg ni memang suke beli barang yang tande hargenye koyakla, blur tak bley scanla. barang xde tande hargela. alah memacam lagila. membuatkan aku ni sepatutnye tggu adela dalam 5 minit boleh sampai setengah jam duk tggu cashier setel problem tu. pastu x reti nak tukar sendiri plak tu. duk pi tunggu dekat kaunter ape kau dapat. hadoi. macam biase hati aku akan panas. xpon ni lagi sedap. dy boley gayut dengan boipren tercinte dy depan aku dan cashier. haa yang ni kalau aku boley bagi penampar. dah brape ramai dah yang balik beli barang muke ade cop tangan dekat pipi. aku siap bagi autograf lagi kalau ade yang nak.

kalau dekat bank. orang cantik ni memang ade masalah nak ingat ni pin ke. mase camtulah no pin salahla. sesiket bunyi. kad keluar tekan masuk balik. salah lagi kad keluar tekan masuk balik. lepastu tepon boipren tanye kenape kad jadi cmni. weh yang masukkan duit ko bukan boipren ko. kerajaan dengan mak ayah ko jugak. teponlah orang bank ke, mak ke, ayah ke. ni nak bagi aku muntah hijau dengan ayat macam..'bi. kenape kad ayang x bley gune ni?' 'bi ape no pin ayang?' 'bi nak nanges dah ni kad x ley gune.' sekali ko salah no pin hadoi lastlast tepon ayah kau jugak. aku ni yang tunggu macam haram tu memang rase nak. nak. nak. haissh tak usah dicakap lah ye.

haa tu adela antare sebab musabab apsal aku menyampah dengan orang cantik. biarlah orang nak kate aku jeles, dengki, prejudis, xde life. biaq pi la. yang penting aku ade sebab mengape aku jadi macam tu. adela kan kawan aku cakap orang cantik banyak masalah. pade aku orang cantik banyak bagi masalah pade aku. haa fakta tu lagi betol. ok. aku x cantik. kalau orang boley prejudis dekat orang tak cantik macam aku. kenape aku tak boley prejudis dekat orang cantik pulak. nasiblah sape yang cantik tu. sah aku memang prejudis terhadap korang. naseblah. sekian.




ok kau cantik. ade aku kesah. jgn susahkan aku dah.





footnote: kalau korea cantik aku ok jek sebab diorg x bagi masalah dekat aku sekian.

3 comments:

yang arif said...

kesimpulannya:
oww..patot ah aku banyak masalah.
kah3
:P

faizunnisaqsulman said...

ermm. aku byk masalah jugak cantik nye tidak pon

Unknown said...

lek2.. awk tu boleh cantik.. saya percaya...