Tuesday 1 May 2012

break day day break

salam.

along: dik ko balik x?
aku: xla long sebuk sket. ade program.
along: hamboih sebok kalahkan yb.

kak iba: dik ko ade x mase majlis nnti?
aku: erm xde. org x balik.
kak iba: asal x balik?
aku. sebuk sket.
kak iba: aik sebuk sgt ke sampai dkt bebulan x blik. bukan blaja oversea pon.

aku: mama... org xley blik ade program.
mama: erm xpela. setela mne yg ptut.
aku: sorry mama.
mama: xpe la...

hurm. dialog ni bukan aku amek dri drama melayu kisah anak derhaka lame x balik rumah. ni kisah aku from actual phone conversation aku dgn mak dan kakak kakak aku. dgn bpk aku lagila x kan. sumpah cakap bulan 4 ni mmg bagi aku jd fool btol la. aku punye sebok tu mak aih. nak tido pon x ckop 5 jam. skang ni kalau aku dpt tido lebih 8 jam. aku punye bersyukurla. mmg over the top wa cakap sama lu.

mne taknye. bulan ni satu kelas aku sebok dgn microteaching, assignment, ko-kurikulum yang ntah hape hape tu and language camp lagi. plus other activity lg. aku ni cik kumon aku tula. haish.. mmg rasenye bayk lah yang aku accomplish sepnjg sebulan ni. tapi bile mengenangkan bapak aku saket x boley balik. malu sangat rasenye bile aku anta msg kat bapak aku cakap 'jage diri lek lok jage kesihatan lek lok org x ley blik sebuk sket.' padahal org tue tu dah ade kat spital da. gaye macam aku ni anak derhake duduk kat bandar dah tak ingat mak bpk kat kg. smpi anta msg gitu jek. abeh dah aku kol bapak aku brape juta kali dy x
angkat. plus aku xde krdt giler... dengan sebuk macam hapenye. duit pulak kais pagi makan pagi kais ptg makan ptg. mmg byk btol dugaan aku bulan 4 ni.

so hari masuk dah bulan may. and. and. and. and. cutayyyyy. hamek!. elok aku bersuka rianak bercuti. plan nak g air terjun sat g kene hantar tu la ni la. adoi wahai pensyarahku. x ckop ckop lagi ke bnde yg aku dah hanta. brape kali beli dkwat printer dah ni. kalu murah dakwat xpe jgk.

tapi at least smpt jgkla aku catch up drama korea aku. bagn lmbt sket tp sbb parking umah aku ni mcm hape so bile satu keter nak kuar sumer yg ade keter kene bgn alih keter. sadis btol. kire bgn awal jgkla aku pagi cutayy ni.

basically aku nak nak nak nak sangat balik rumah. aku rindu rumah.
ni first time aku cakap aku homesick. sejak dari umur 13 tahun aku spent mase diluar rumah sbb duk hostel. xpernah skali pon aku homesick mcm ni. maybe sbb aku pnt kot....





hamek sekali gambar diorg aku letak! haha!

footnote: my relationship with my family bukanlah yang terbaek dari ladang sgt pon but still bile lame x nampak muke. rindu tu tetap ade.

No comments: